Pages

Thursday, July 29, 2010

Ujian Untuk Pelajar Selain Peperiksaan

Assalamualaikum & Salam Sejahtera :)

Hari ni waktu PJK ade buat ujian ape nama dia aku dah lupa..hu3..ade pumping, naik turun bangku, ringkuk tubi separa..first² sekali kena timbang berat dengan tinggi..naik² penimbang tu terkejut beruk aku..tengok jarum penimbang tu 69kg..pergh! Gila berat..tapi aku memang macam dah berat pon..perut makin membesar..kah3

Ukur tinggi plak..banyak kali aku ukur tinggi sebab x puas hati..last² baru puas..tinggi aku 169cm..tapi aku masih x puas hati dengan berat aku..kah3..naik 3kg..start hari ni aku nak diet sampai berat turun..hu3

Masuk kelas aku ambil kalkulator terus kira BMI..cara² kira BMI..

Berat / (Tinggi x Tinggi) *Tinggi dalam meter

BMI aku ialah .................


Ngam² BMI aku maximum tahap normal..kah3..kalau 25 ke atas dah obesiti..start hari ni aku nak kurangkan makan..kita kena jaga badan kita..nanti obesiti susah..fikir masa depan..SPM, SPM jugak..huk3

Sekian Terima Kasih
Thanks For Reading :)

8 comments:

  1. [sUaraku bErharap]
    ko pon tinggi ape..hu3

    ReplyDelete
  2. [Shahir @ Meng]
    kurus la kau ni..jelesnye..hu3 =.='

    ReplyDelete
  3. overweight okayh! even aku tingu T_T...
    kene tinggi lagi? :O

    ReplyDelete
  4. [Azfarul]
    tinggi susah la..aku rase baik kurangkan berat senang sikit dari nak tinggi lagi..hu3

    ReplyDelete
  5. [nur hidayah isa]
    kena makan lagi bnyk..hu3

    ReplyDelete